Turbo paigaldusjuhend

Turbo paigaldusjuhend

Lae turbo paigaldusjuhend alla

Järgnevaid samme peab rangelt jälgima. Kasuta alati mootori või automargi jaoks sobivaid töövõtteid. Nende kohta leiab infot näiteks margipõhistest juhenditest ja käsiraamatutest.
Samm 1
Enne turbo asendamist

Oluline on läbi viia mootori põhjalik analüüs ja diagnostika, tuvastamaks, kas "viga" on tõepoolest turbos.

Jõu puudumine, müra, liigne suits või liiga

Oluline on läbi viia mootori põhjalik analüüs ja diagnostika, tuvastamaks, kas "viga" on tõepoolest turbos.

Jõu puudumine, müra, liigne suits või liiga suur õlikulu võivad tuleneda veast kütusesüsteemis, probleemidest elektrisüsteemis või ECU-ga, ummistunud õhufiltrist, kahjustustest väljalaskesüsteemis või probleemidest õlitusega. Võimalusel kontrollida, kas rõhk karteris vastab tootja spetsifikatsioonidele.

Tavapärasest kõrgem rõhk karteris võib viia õlileketeni turbo ning sisse- ja väljalaskesüsteemide vahel.

Loe rohkem
Samm 2
Enne turbo asendamist

Kui mootori diagnostikast ei tule välja ühtegi ilmset viga, teosta ka põhjalik veaotsing turbole.

Kõige olulisem on kontrollida, ega turbos ei esine: võõrkehasid, madalat õlitaset/

Kui mootori diagnostikast ei tule välja ühtegi ilmset viga, teosta ka põhjalik veaotsing turbole.

Kõige olulisem on kontrollida, ega turbos ei esine: võõrkehasid, madalat õlitaset/määrdeprobleeme, õli saastumist, liiga kõrgeid temperatuure. Turbo veaotsing on oluline samm, mis on kindlasti vaja teostada, sest probleemid turboga võivad olla millegi sümptom, mitte probleemi põhjus. Meie kodulehelt leiad täpsemat infot – palun vajuta siia, kui soovid rohkem infot.

Loe rohkem
Samm 3
Turbo paigaldamine

Kontrolli, et varuosa tootekood on õige ning et see on mootori jaoks sobiv.

Ebasobiva turbo paigaldamine mootorisse võib kahjustada turbot ja/või mootorit

Kontrolli, et varuosa tootekood on õige ning et see on mootori jaoks sobiv.

Ebasobiva turbo paigaldamine mootorisse võib kahjustada turbot ja/või mootorit ning tühistab garantii. Kui on tekkinud kahtlus varuosa sobivuse osas, täpsusta üle oma Garrett’i või Honeywell’i ametliku maaletoojaga.

Loe rohkem
Samm 4
Turbo paigaldamine

Kogu turbo paigaldamise protsessi jooksul on oluline, et turbosse ei satuks mustust või osakesi.

Kogu turbo paigaldamise protsessi jooksul on oluline, et turbosse ei satuks mustust või osakesi.

Mustus või osakesed võivad turbosse sattumisel tekitada katastroofilist kahju, sest turbo töökiirused on väga suured (kuni 300 000 pööret minutis).

Loe rohkem
Samm 5
Turbo paigaldamine

Kindlusta, et kasutad õigeid tihendeid.

Näiteks – ükskõik millise tihendi keskava

Kindlusta, et kasutad õigeid tihendeid.

Näiteks – ükskõik millise tihendi keskava peab olema täiuslikult joondatud turbo flantsi avaga. Mõnedel turbodel on kasutusel aga hoopis keermestatud ühendus ja neil puudub tihend. Teatud turbodel on kasutusel nn „banjo“ liitmik mille korral tuleb kasutada polte ja tihenduseks seibe.

Tähtis info: Ära kasuta vedelaid tihendeid või hermeetikuid, sest nende materjal võib turbosse sattuda ja vähendada või takistada seal õlivoolu.
Loe rohkem
Samm 6
Turbo paigaldamine

Soovitatav on turbo paigaldamisel teostada vahetus ka õhu- ja õlifiltrile ning teostada

Soovitatav on turbo paigaldamisel teostada vahetus ka õhu- ja õlifiltrile ning teostada õlivahetus, kasutades tootja soovitatud materjale.

Õlifiltri paigaldamisel on soovitatav see võimalusel täita puhta õliga. Kui see on ligipääsetav, siis on soovitatav õliga täita ka õlipumba ja filtri vahel olev voolik. See on eriti oluline suure läbisõiduga mootorite korral, kus õlivahetuste käigus voolik võib õlist tühjeneda.

Loe rohkem
Samm 7
Turbo paigaldamine

Enne turbo paigaldamist kindlusta, et kõik turbo külge kinnituvad õhuvoolikud on puhtad ning neil ei ole näha kahjustusi.

Enne turbo paigaldamist kindlusta, et kõik turbo külge kinnituvad õhuvoolikud on puhtad ning neil ei ole näha kahjustusi.

Loe rohkem
Samm 8
Turbo paigaldamine

Õhufilter ja selle korpus peavad olema täiesti puhtad igasugusest mustusest ja osakestest.

Õhufilter ja selle korpus peavad olema täiesti puhtad igasugusest mustusest ja osakestest.

Loe rohkem
Samm 9
Turbo paigaldamine

Puhasta karteri tuulutussüsteem ja kontrolli, et see toimib korrapäraselt.

Igasugused ummistused võivad karteri

Puhasta karteri tuulutussüsteem ja kontrolli, et see toimib korrapäraselt.

Igasugused ummistused võivad karteri õlirõhku tõsta ja viia õli lekkimiseni turbost sisse- ja väljalaskesüsteemi.

Loe rohkem
Tähtis info sammude 12-15 jaoks: Pööra erilist tähelepanu õli sisse- ja väljalasketorudele. Need peaksid olema täiesti puhtad ja kahjustusteta. Kindlusta, et torusisene pehme kate ei ole katki ja et toru ei ole kuumusallikale liiga lähedal. Liigne kuumus võib õlitoru seesmiselt kahjustada. See on teatud autodel tavaline ning seda viga on väga keeruline tuvastada ilma toru katki lõikamata. Seetõttu soovitame turbo paigaldamisel paigaldada ka uue õli sisselasketoru.
Samm 10
Turbo paigaldamine

Eemalda väljalaskekollektorilt ja selle torudelt kõik vanad tihendid ning nende jäägid.

Pinnad peavad olema puhtad ja nähtavate

Eemalda väljalaskekollektorilt ja selle torudelt kõik vanad tihendid ning nende jäägid.

Pinnad peavad olema puhtad ja nähtavate kahjustusteta. Seejärel eemalda turbolt plastikust või vahtmaterjalist kattekorgid.

Loe rohkem
Samm 11
Turbo paigaldamine

Paiguta turbo kollektorile või mootoriplokile kasutades sobivat uut tihendit või rõngastihendit ja seejärel

Paiguta turbo kollektorile või mootoriplokile kasutades sobivat uut tihendit või rõngastihendit ja seejärel ühenda külge heitgaasitoru.

Pinguta kõik mutrid ja poldid.

Loe rohkem
Samm 12
Turbo paigaldamine

Järgnevalt paigalda turbole õli väljalasketoru.

Järgnevalt paigalda turbole õli väljalasketoru.

Loe rohkem
Samm 13
Turbo paigaldamine

Vala turbosse sisselaskeava kaudu puhas õli.

Vala turbosse sisselaskeava kaudu puhas õli.

Loe rohkem
Samm 14
Turbo paigaldamine

Paigalda uus õli sisselasketoru.

Paigalda uus õli sisselasketoru.

Loe rohkem
Samm 15
Turbo paigaldamine

Paigalda õhu sisse- ja väljalaskevoolikud turbo kompressori korpusele.

Kindlusta, et kõik ühendused on

Paigalda õhu sisse- ja väljalaskevoolikud turbo kompressori korpusele.

Kindlusta, et kõik ühendused on õhukindlad ja kinnitusklambrid on korralikult pinguldatud.

Loe rohkem
Samm 16
Turbo paigaldamine

Pööra mootorit ringi 10-15 sekundit ilma käivitamata.

Võimalusel tõkesta mootori käivitus/ kütuse etteandmine või kasuta selleks

Pööra mootorit ringi 10-15 sekundit ilma käivitamata.

Võimalusel tõkesta mootori käivitus/ kütuse etteandmine või kasuta selleks rõhutesti režiimi. See aitab valmistada turbo jaoks õli etteandmise, täites õlitorud, filtri ja turbo õliga enne mootori käivitust.

Tähtis teada: mootori käivitamisel hakkab turbo kohe suurtel kiirustel töötama ning määrdeaine puudumine esimestel elutähtsatel sekunditel võib turbo täielikult hävitada.
Loe rohkem
Samm 17
Turbo paigaldamine

Käivita mootor ja lase sel töötada tühikäigul 3-4 minutit, võimaldamaks kontrollida õli-, gaasi- ja õhulekete olemasolu.

Käivita mootor ja lase sel töötada tühikäigul 3-4 minutit, võimaldamaks kontrollida õli-, gaasi- ja õhulekete olemasolu.

Kui avastatakse lekkeid, tuleb probleem koheselt parandada.

Loe rohkem
Samm 18
Turbo paigaldamine

Peata mootor ja kontrolli uuesti õlitaset.

Õlitase peaks vardal jääma miinimumi ja

Peata mootor ja kontrolli uuesti õlitaset.

Õlitase peaks vardal jääma miinimumi ja maksimumi märgise vahele – oluline on tagada, et õlitase ei oleks kõrgemal õli äravoolutoru ühenduskohast mootoriga, sest see võib viia õlilekkeni turbost sisse- ja väljalaskesüsteemi.

Loe rohkem
*Saamaks infot sobiva õli, pingutusmomendi ja paigaldusnõuete kohta, tutvu alati eelnevalt tootjapoolsete andmete ja käsiraamatutega auto margi või mootori tüübi kohta.